Rady pedagogiczne

Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej oferty szkoleń dla Rad Pedagogicznych. Ponieważ każda Placówka potrzebuje indywidualnego podejścia ze względu na swoją specyfikę – szyjemy ofertę na miarę – na życzenie Państwa tematykę możemy dowolnie modyfikować i dostosowywać do Waszych potrzeb zarówno w temacie, sposobie realizacji, jak i długości trwania spotkania.

Dyrektorze!

Wybierz temat, skontaktuj się z nami telefonicznie, e-mailowo poprzez zlecenie rady lub w każdy inny dostępny dla Ciebie sposób. My zrobimy resztę z najwyższą starannością.

  1. Bezpieczeństwo w internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych. NOWOŚĆ
  2. Budowanie relacji miedzy nauczycielem a rodzicem/opiekunem dziecka – praca z rodzicem roszczeniowym.
  3. Dbałość o bezpieczeństwo własne i innych – jak jej uczyć dzieci.
  4. Dziecięce zabawy i eksperymenty badawcze ( dla klas I-III).
  5. Edukacja włączająca w szkołach i placówkach systemu oświaty. Jak podnosić jej jakość. NOWOŚĆ
  6. Indywidualizacja procesu nauczania w świetle najnowszych przepisów prawa. NOWOŚĆ
  7. Inteligencja wieloraka u dziecka – czym jest i jak ją rozwijać.
  8. Kompetencje coachingowe nauczycieli – jak rozwijać potencjał ucznia w szkole. NOWOŚĆ
  9. Kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych w szkole i placówce oświatowej. NOWOŚĆ
  10. Metody i czynniki warunkujące proces czytania i pisania. NOWOŚĆ
  11. Neurodydaktyka – przyjazne podejście do dydaktyki szkolnej. NOWOŚĆ
  12. Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej. NOWOŚĆ
  13. Prezi – prezentacja multimedialna inaczej.
  14. Profilaktyka agresji i przemocy w szkołach – jak działać, aby przeciwdziałać.
  15. Profilaktyka problemów wychowawczych powstałych na styku z nowymi technologiami komunikacyjnymi i medialnymi.
  16. Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. NOWOŚĆ
  17. Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach. NOWOŚĆ
  18. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów w szkole masowej – indywidualizacja nauczania.
  19. Samookaleczenia i zachowania samobójcze – wołanie o pomoc czy młodzieżowa moda. NOWOŚĆ
  20. Wprowadzanie doradztwa zawodowego do szkół i placówek. NOWOŚĆ
  21. Wspomaganie rozwoju uczniów w szkole/placówce z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji. NOWOŚĆ
  22. Wykorzystanie metody projektu i Questingu w edukacji wczesnoszkolnej (i nie tylko).
  23. Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły. NOWOŚĆ
  24. Zagrożenia związane z rozwojem nowych technologii- ocena zjawiska, profilaktyka i edukacja. NOWOŚĆ
  25. Zdrowe żywienie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. NOWOŚĆ
  1. Badanie potrzeb rozwojowych szkoły.
  2. Co, kto, jak i kiedy jest w stanie wyzwolić i podtrzymać motywację ucznia/ nauczyciela?
  3. Cyberbaiting – nauczyciel gnębiony przez ucznia w sieci internetowej
  4. Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych.
  5. Inspirowanie nauczycieli do działań innowacyjnych ( innowacje, programy autorskie).
  6. Jak budować i utrzymać autorytet nauczyciela ?
  7. Jak rozpoznać potrzeby rozwojowe i edukacyjne dziecka?
  8. Mobbing w szkole i placówce oświatowej.
  9. Możliwości wykorzystania tablicy interaktywnej w pracy nauczyciela.
  10. Niechęć do nauki szkolnej – i co wtedy?
  11. Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i placówce oświatowej w świetle nowego rozporządzenia.
  12. Okres adaptacji ucznia do nowej rzeczywistości szkolnej – zagrożenia dla ucznia , wyzwanie dla nauczyciela.
  13. Poczucie własnej wartości – klucz do sukcesu ucznia i nauczyciela.
  14. Prezentacja multimedialna – jak ją wykonać szybko i z dobrym skutkiem?
  15. Profilaktyka problemów wychowawczych powstałych na styku z nowymi technologiami komunikacyjnymi i medialnymi.
  16. Psychopedagogiczne uwarunkowania zdolności ucznia.
  17. Sposoby reagowania w sytuacjach kryzysowych w szkole i placówce oświatowej
  18. Ścieżki edukacyjne w szkole – jak planować i wprowadzać.
  19. Świetlica socjoterapeutyczna, jej funkcje i zadania w szkole i placówce oświatowej.
  20. Tworzenie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutcznych.
  21. Tworzenie interaktywnych aplikacji edukacyjnych.
  22. Uczeń z opinią lub z orzeczeniem w szkole. Leksykon pojęć.
  23. Umiejętności interpersonalne nauczyciela w kontakcie z uczniem.
  24. Umiejętności interpersonalne nauczyciela w kontakcie z rodzicem.
  25. Wspieranie rozwoju dziecka młodszego w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego.
  1. Atrakcyjne metody nauczania ortografii w klasach I-III. NOWOŚĆ!
  2. Diagnoza przyczyn niepowodzeń szkolnych i organizacja pomocy uczniom.
  3. Dostosowywanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia z SPE (uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi)
  4. Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera w szkole i przedszkolu.
  5. Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu.
  6. Dziecko z mutyzmem – lękowe czy opozycyjne?!
  7. Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i przedszkolu.
  8. Dziecko z zaburzeniami tikowymi w szkole i przedszkolu.
  9. Dziecko z zaburzeniami psychotycznymi w szkole i przedszkolu.
  10. Dysleksja rozwojowa dzieci w młodszym wieku szkolnym.
  11. Dziecięce eksperymenty badawcze.
  12. Funkcjonowanie dziecka z zespołem ADHD w szkole i przedszkolu.
  13. Indywidualizacja nauczania w świetle najnowszych przepisów prawa. NOWOŚĆ!
  14. Kim są uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych i jak z nimi skuteczne pracować?
  15. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkole ogólnodostępnej.
  16. Metody pracy z dzieckiem z FAS (Alkoholowym Zespołem Płodowym)
  17. Mity i fakty na temat nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD).
  18. Nauczanie metodą projektu.
  19. Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
  20. Podnoszenie efektywności kształcenia poprzez dobór właściwych metod i form pracy w szkole podstawowej i gimnazjum.
  21. Podstawy psychologiczne i rady praktyczne – Jak motywować uczniów do nauki?
  22. Praca domowa – zadanie dla ucznia i nauczyciela.
  23. Praca z uczniem z dysleksją rozwojową.
  24. Projekt edukacyjny w gimnazjum – planowanie i realizacja.
  25. Stosowanie metod aktywnych i aktywizujących w nauczaniu i wychowaniu.
  26. Uczeń zdolny – jak z nim pracować?
  27. Wykorzystanie metody projektu i Questingu w edukacji wczesnoszkolnej.
  1. Wykorzystanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej w nauczaniu różnych przedmiotów.
  2. Wymagania edukacyjne a proces kształcenia ucznia.
  3. Wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy – czego potrzebują, aby efektywnie uczyć się.
  4. Zadania i obowiązki nauczyciela pracującego z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świetle nowych regulacji prawnych.
  1. Absencja szkolna – skutek i przyczyna – rozwiązania problemu.
  2. Aspekty wychowawcze wobec dziecka nieśmiałego i wycofanego społecznie.
  3. Bajkoterapia sposobem na problemy dzieci,
  4. Budowanie pozytywnych relacji w kontaktach uczeń –nauczyciel, uczeń – uczeń, nauczyciel – rodzic.
  5. Budowanie autorytetu nauczyciela wśród uczniów.
  6. Dziecko zaniedbane i krzywdzone – diagnoza, praca z dzieckiem.
  7. Jak zorganizować świetlicę szkolną zgodnie z przepisami prawa.
  8. Kompetencje psychospołeczne współczesnego nauczyciela.
  9. Kształtowanie postaw etyczno-moralnych w szkole.
  10. Lęk i agresja w pragmatyce wychowania.
  11. Mediacje rówieśnicze – ich rola i znaczenie w szkolnym systemie przeciwdziałania agresji i przemocy.
  12. Niedostosowanie społeczne młodzieży w okresie dorastania i wynikające z niego zagrożenia.
  13. Opis i analiza przypadku wychowawczego.
  14. Organizacja turystyki szkolnej w kontekście odpowiedzialności prawnej nauczycieli.
  15. Pierwsza pomoc przedmedyczna w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia ucznia – dla nauczycieli, wychowawców i pracowników obsługi w szkołach i placówkach oświatowych.
  16. Podnoszenie umiejętności wychowawcy – jak z klasy stworzyć dobrą grupę?
  17. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole – jak jej udzielać i jak z niej korzystać ?
  18. Postawy wychowawców i rodziców a zachowania dzieci (wychowanie)
  19. Prawa dziecka w przedszkolu, szkole, placówce oświatowej.
  20. Problemy okresu dojrzewania i dorastania dzieci i młodzieży.
  21. Przemoc i agresja w mojej szkole – projektowanie działań zaradczych i profilaktycznych.
  22. Rozpoznawanie przyczyn i zapobieganie samobójstwom wśród młodzieży.
  23. Rozwijanie samorządności szkolnej i postaw obywatelskich uczniów.
  24. Rozwój psychoseksualny dzieci i młodzieży w kontekście profilaktyki przemocy seksualnej.
  25. Rozwój psychoseksualny dzieci w przedszkolu.
  26. Rozwój psychoseksualny dzieci  i młodzieży w szkole podstawowej.
  27. Rozwój psychoseksualny dzieci w gimnazjum.
  28. Rozwój psychoseksualny dzieci i młodzieży w kontekście profilaktyki przemocy seksualnej.
  29. Sprawowanie bezpiecznej opieki nad dziećmi i młodzieżą na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych w świetle obowiązujących przepisów prawa.
  30. Stalking – jak poradzić sobie z sms – owym dręczycielem w szkole?
  31. Strategie postępowania nauczycieli wobec agresji, przemocy oraz uzależnień dzieci i młodzieży.
  32. Trening Zastępowania Agresji ART – jako metoda profilaktyki szkolnej.
  33. Zachowania nieakceptowane – problem ucznia i nauczyciela.
  34. Wykorzystywanie seksualne dzieci – diagnoza i skuteczna interwencja.
  35. Zachowania ryzykowne wśród uczniów.
  36. Zaburzenia jedzenia – anoreksja i bulimia. Co muszę wiedzieć?
  1. Awans zawodowy nauczyciela – dokumentowanie i rady praktyczne.
  2. Analiza wyników oceniania wewnętrznego i zewnętrznego w kontekście poprawy wyników nauczania.
  3. Budowanie zespołów wspomagających dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  4. Diagnozowanie wybranych obszarów pracy szkoły.
  5. Ewaluacja wewnętrzna w szkole,
  6. Etyka oceniania.
  7. Filozofia tolerancji jako podstawa działań pedagogicznych.
  8. GOOGLE- jako narzędzie usprawniające pracę nauczycieli (kalendarz, udostępnianie dokumentów, poczta).
  9. Higiena i emisja głosu nauczyciela.
  10. Hospitacja – procedura mierzenia jakości pracy nauczyciela.
  11. Interpretacja opinii i przeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej.
  12. Jak prawidłowo dokumentować posiedzenia rady pedagogicznej / rady rodziców?
  13. Jak prawidłowo prowadzić teczki akt osobowych?
  14. Jak przygotować i przeprowadzić prezentację ?
  15. Kontrola zarządcza w szkole – rady praktyczne.
  16. Motywowanie uczniów do efektywnej pracy.
  17. Motywująca funkcja oceniania.
  18. Ocenianie kształtujące – podstawowe założenia, możliwości wprowadzenia.
  19. Odpowiedzialność nauczyciela wobec prawa.
  20. Planowania pracy w szkole z uwzględnieniem wyników egzaminów zewnętrznych.
  21. Prawa i obowiązki nauczyciela wynikające z Ustawy o systemie oświaty i Karty nauczyciela .
  22. Prawa rodziców w szkole i współpraca z rodzicami.
  23. Prawo oświatowe w przepisach i dokumentach wewnątrzszkolnych.
  24. Protokołowanie posiedzeń rad pedagogicznych i rad rodziców zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych i ustawą o dostępnie do informacji publicznej.
  25. Rola motywacji we wspieraniu zdolności ucznia.
  26. Rozmowa z rodzicami – co zrobić, aby była satysfakcjonująca?
  27. Rozwiązywanie konfliktów, sztuka negocjacji i mediacji.
  28. Stres – jak sobie z nim radzić i jak go wykorzystać ?
  29. Szkoła wobec ucznia pozostającego w konflikcie z prawem.
  30. Współpraca z rodzicami w zakresie profilaktyki – wywiadówka profilaktyczna.
  31. Wypalenie zawodowe – wiem i zapobiegam.
  32. Zadania dyrektora szkoły w zakresie nadzoru pedagogicznego nad realizacją podstawy programowej.
  33. Zadania dyrektora szkoły w zakresie postępowania w sprawach nieletnich.
  34. Zasady negocjacyjnej strategii rozwiązywania konfliktów uczniowskich.
  35. Zebrania z rodzicami – planowanie, organizowanie, prowadzenie.