Nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych, animatorów kultury i innych specjalistów pracujących z dziećmi.
Celem warsztatów jest prezentacja metody aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss, poznanie założeń metody oraz zasad pomocnych w prowadzeniu zajęć, tworzenie sytuacji doświadczenia i przeżywania, ukazanie inspirującej roli muzyki w pracy pedagogicznej. W czasie warsztatu prowadząca prezentuje 10 utworów muzycznych różnych kompozytorów do których Batia Strauss opracowała ruch przy muzyce, formy taneczne, instrumentację, melorecytację i pewne formy fabularyzacji prezentowanych przykładów.
Uwaga: metodę pracy mogą również stosować nauczyciele z mniejszym doświadczeniem i bez doświadczenia muzycznego. Słuchacze otrzymują materiały z opisem metod.
Cena 460 zł/os.; 15 godz. dydakt. warsztaty (2 dni)
METODA AKTYWNEGO SŁUCHANIA MUZYKI WEDŁUG BATII STRAUSS - to metoda pracy z dziećmi wspierająca ich rozwój i kreatywność. "Batimuzykowanie" łączy (integruje) wiele form aktywności - grę na instrumentach, taniec, wygłaszanie krótkich fraz słownych - wyliczanek, rymowanek, rytmiczne powtarzanie prostych gestów, próby śpiewania linii melodycznych słuchanych utworów, czy też rytmiczne snucie dowolnej opowieści. to wszystko sprawia niezwykłą radość wśród uczestników. Największą radością dzieci jest, gdy mogą obcować z muzyką, aktywnie wchodząc w różne role (dyrygent, muzyk) przy użyciu różnych rekwizytów (instrumenty, pałeczki, krążki). Dzieci, słuchając muzyki, poznają dzieło, doświadczają jego dynamiki, tempa, rytmu i przeżywają „na sobie”, reagując ruchem i słowem. Uczestnicy mogą wielokrotnie słuchać utworu, za każdym razem być w innej roli, grać na innym instrumencie, zmieniać rekwizyt czy partnera w tańcu. Taniec może być wykonywany solo, w parach, w kole z użyciem rekwizytów lub bez nich. "Batimuzykowanie" to zabawa, która nie nuży.