Nauczyciele wszystkich poziomów edukacyjnych, logopedzi, reedukatorzy terapeuci zajęciowi, psycholodzy rodzice dzieci z trudnościami w nauce (dysgrafia, dysleksja, brak koncentracji uwagi, trudności w zdawaniu egzaminów), rodzice dzieci z trudnościami w zakresie integracji sensorycznej i intelektualnej, nauczyciela kształcenia specjalnego, studenci kierunków m. in: psychologia, pedagogika, wszystkie osoby zainteresowane
Podstawy fizjologiczne kinezjologii edukacyjnej. Uczenie się w ujęciu kinezjologii. Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową, wzrokową i kinestetyczno-ruchową. Usprawnianie funkcji czytania i pisania. Przygotowanie n-li do pracy z uczniem o spec. Trudnościach w nauce(dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia) nadpobudliwością psychoruchową, z deficytem uwagi, zaburzeniami zachowania( agresja, lęk). Absolwent szkolenia zdobywa wiedzę oraz umiejętności, dzięki którym może: zwiększyć pewność siebie, poprawić komunikację, zwiększyć pamięć i koncentrację, efektywnie radzić sobie ze stresem. Ćwiczenia Gimnastyki Mózgu usprawniają:
– pamięć krótko i długotrwałą,
– koncentrację i zdolności skupienia uwagi,
– koordynacje ruchową,
– funkcje grafomotoryczne: kaligrafia, krzywe pismo,
– proces pisania i czytania (pisania twórczego),
– spostrzeganie wzrokowe, umiejętność różnicowania i rozumienia symboli, koordynację wzrokowo-ruchową,
– proces myślenia: umiejętność formułowania myśli, abstrakcyjne myślenie
– rozumienie ze słuchu, pisanie ze słuchu, umiejętność wykonywania poleceń
– zdolności matematyczne (tabliczka mnożenia, zapamiętywanie cyfr, rachunki)
– umiejętność adekwatnego komunikowania się ze sobą i otoczeniem
– pełniejsze rozumienie sytuacji społecznych i rozwiązywanie problemów.
Cena 800 zł/os.; 32 godz. dydakt. warsztaty
Gimnastyka Mózgu® - to opracowany przez Paula Dennisona (amerykańskiego pedagoga) program rozwojowo-terapeutyczny opierający się na prostych ćwiczeniach ruchowych działających pobudzająco na mózg i system nerwowy (integrujących współpracę ciała i umysłu). Zestaw technik Gimnastyki Mózgu® znany także jako metoda Dennisona . Przez praktyków uważany za metodę wspierającą m.in. proces uczenia się, rozwój inteligencji, pamięć, redukcję stresu.
Celem szkolenia jest aktywizacja mechanizmów naturalnego rozwoju, wykorzystanie naturalnych możliwości uczenia się (naturalnych koordynacji i nawyków), integracja funkcji półkul mózgowych, integracja funkcji 3 poziomów mózgu, rozwój ruchowy, emocjonalny i intelektualny.