Terapia i wybrane elementy rehabilitacji motoryki ręki dziecka – I stopień

Adresat

Nauczyciele, specjaliści w zakresie terapii pedagogicznej, pedagodzy, psycholodzy szkolni, nauczyciele pracujący z dziećmi w wieku żłobkowym, przedszkolnym, wczesnoszkolnym) u których występują zaburzenia w funkcjonowaniu motoryki reki, studenci, wszyscy zainteresowani.

Zakres treści

Funkcjonowanie kończyny górnej w aspekcie anatomiczno-neurofizjologicznym. „Od niemowlaka do szkolniaka” - etapy rozwoju motoryki ręki dziecka (rozwój chwytu, manipulacji i umiejętności grafomotorycznych dziecka). Znaczenie rozwoju sensoryczno - odruchowego (percepcja i integracja zmysłów, kluczowe odruchy: dłoniowo-chwytny, Babkina, ATOS, STOS, TOB) w odniesieniu do rozwoju małej motoryki. Diagnoza funkcjonalna kończyn górnych – omówienie i ćwiczenia praktyczne. Terapia motoryki ręki - prezentacja wybranych metod, technik wykorzystywanych podczas terapii. Prezentacja i analiza sesji terapii motoryki rąk - ćwiczenia praktyczne. Programy i plany terapeutyczne (zasady ich konstruowania) - ćwiczenia praktyczne uczestników szkolenia

Liczba godzin

10 godz. dydakt. (warsztaty)

Opis

Pliki