psycholodzy, pedagodzy, oligo-, surdo-, tyflopedagodzy, logopedzi, fizjoterapeuci, lekarze, pielęgniarki i położne, terapeuci wczesnego wspomagania, opiekunowie osób starszych, rodzice/opiekunowie, nauczyciele, pracownicy żłobków i przedszkoli, nianie, masażyści.
(Uwaga! Program szkolenia chroniony prawem autorskim!)
• Anatomia ręki. Prawidłowa i nieprawidłowa praca reki. IFC w grafomotoryce
• Kwestionariusze diagnostyczne dla dzieci a skale gotowości szkolnej:profil grafomotoryczny, autorski kwestionariusz grafomotoryczny – autor dr Jacek Szmalec, kwestionariusze: DASH dla dzieci 6-9 lat oraz 11-17 lat, INSITE, EOS-2 dla dzieci 6-9 lat, MFDR
• Zapoznanie z testami diagnostycznymi dla dzieci z MPD: AHA, MACS, GMFM, Mini MACS, DASH, quick DASH, ABILHAND- Kids.
• Autorskie narzędzia diagnostyczne w pracy z dzieckiem.
• Reakcje odruchowe w grafomotoryce
• Programy ruchowe poprawiające grafomotorykę: Jimbo, INPP a graformotoryka. Omówienie autorskiego programu „Terapia ręki od A do Z” – wydany przez Wydawnictwo HARMONIA
• Podstawowe struktury OUN zaangażowane w procesy percepcji zmysłowej i IS w odniesieniu do małej motoryki.
• Zapoznanie z dysfunkcjami procesów IS w i ch wpływem na rozwój manualny i grafomotoryczny.
• Analiza indywidualnego stylu pracy z dzieckiem: przygotowanie miejsc pracy dla dzieci z problemami grafomotorycznymi/ i niepelnosprawnościa złożoną
• Zasady wprowadzania umiejętności samoobsługowych w pracy z dzieckiem z niepełnospr. sprzężoną, w tym: Zespół Downa, spektrum autyzmu, zespoły wad wrodzonych, niepełnospr. intelektualna (głęboka, znaczna, umiarkowana, lekka).
• Omówienie zasad konstruowania programu terapii.
• Analiza wybranych pomocy pod katem oceny ich efektywności w usprawnianiu ręki.
• Prezentacja wybranych metod i technik wykorzystywanych w terapii ręki ( el. metody: NDT, SI, terapii manualnej, masażu Shantala, masażu klasycznego).
Cena 950 zł/os.; 21godz. dydakt.
Prowadzący: dr Jacek Szmalec – obronił pracę doktorską pt: „Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu funkcji motorycznych i kształtowaniu gotowości szkolnej dzieci 5-6 letnich” międzynarodowy trener masażu Shantala, terapeuta SI (II stopień), oligofrenopedagog, terapeuta zajęciowy, terapeuta NDT Bobath, rewalidator osób chorych, terapeuta Prehtla, fizjoterapeuta, terapeuta monachijskiej funkcjonalnej diagnostyki rozwojowej, trener metody INPP, certyfikowany diagnosta ADOS-2 (autyzm), wykładowca intensywnie szkolący się w Polsce i za granicą (Wielka Brytania: Bristol, Birmingham, Cambridge, Leeds, Grecja, Holandia, Izrael, Paryż), ciągle poszerzający swoją wiedzę, prowadzący od 2007 roku gabinet terapeutyczny integracji sensorycznej..