Język angielski – poziom A1
- 80 godz. dyd.
- 1250 zł
Adresat
Wszyscy zainteresowani oraz nauczyciele przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej nie mający do tej pory kontaktu z językiem angielskim lub posiadający wiedzę podstawową, zainteresowani dążeniem do uzyskania kwalifikacji do nauczania języka angielskiego w przedszkolu i szkole podstawowej (zgodnie z Zgodnie z § 11 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli…) i zainteresowani nauką języka w sposób kreatywny, bezstresowy i skuteczny.
Zakres treści
1. Poznanie słownictwa oraz konstrukcji, które pozwolą na swobodne porozumiewanie się w następujących obszarach:
• udzielanie podstawowych informacji na swój temat (imię, wiek, narodowość, płeć)
• opisywanie czynności dnia codziennego, pracy, hobby, przyzwyczajeń, nawyków, preferencji i umiejętności
• udzielanie informacji podstawowych na temat rodziny, znajomych oraz opisywanie wyglądu i charakteru ludzi
• wyrażanie emocji oraz prezentowanie opinii i sugestii
• argumentowanie, uzasadnianie, proponowanie rozwiązań, wskazywanie mocnych i słabych stron
• opisywanie przedmiotów oraz określanie ich położenia
• udzielanie informacji na temat dat, godzin, pogody
• opisywanie sposobów spędzania wolnego czasu, rozmawianie o podróżach oraz poznanie słownictwa dotyczącego sposobów przemieszczania się (środki transportu) a także udzielanie informacji o kierunkach i odległościach, wskazywanie drogi
• umiejętność nawiązania kontaktu oraz uzyskania/udzielenia informacji w takich miejscach jak: sklep, hotel, biuro podróży, przychodnia, apteka, dworzec, restauracja itp.
• konstruowanie i zastosowanie formułek grzecznościowych
• opisywanie zdarzeń w czasie teraźniejszym i przeszłym oraz informowanie
o planach i zamierzeniach
• opowiadanie o zdrowiu i samopoczuciu
• formułowanie próśb o pomoc, propozycji, podziękowań itp.
• porównywanie ludzi i przedmiotów pod względem cech zewnętrznych, cech charakteru itp.
• wyszukiwanie i selekcjonowanie informacji na podstawie przeczytanego lub usłyszanego tekstu
• konstruowanie krótkiej korespondencji nieformalnej (np. pocztówki, liściki itp.
2. Poznanie konstrukcji gramatycznych, które pozwolą konstruować poprawne wypowiedzi na tematy z punktu pierwszego:
• przedimki określone i nieokreślone
• liczebniki
• rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
• wyrażenia ilościowe
• zastosowanie i konstrukcja czasów: Present Simple, Present Continuous, Past Simple
• zastosowanie konstrukcji „going to”
• tworzenie zdań negatywnych oraz formułowanie pytań zamkniętych i otwartych
• przysłówki częstotliwości oraz przyimki miejsca
• stopniowanie przymiotników oraz tworzenie porównań
Opis
Cele kursu: nabycie i podniesienie kompetencji w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie A1, I etap przygotowania nauczycieli do nauczania języka angielskiego w przedszkolach i klasach I-III szkoły podstawowej.