Zapraszamy Państwa do skorzystania z naszej oferty szkoleń dla Rad Pedagogicznych. Wiele placówek potrzebuje indywidualnego podejścia ze względu na swoją specyfikę – my „szyjemy” ofertę na miarę – na życzenie Państwa tematykę możemy dowolnie modyfikować i dostosowywać do Waszych potrzeb zarówno w temacie, sposobie realizacji, jak i długości trwania spotkania.
Dyrektorze!
Wybierz temat, skontaktuj się z nami telefonicznie, e-mailowo poprzez zlecenie rady lub w każdy inny dostępny dla Ciebie sposób. My zrobimy resztę z najwyższą starannością.
Najnowsze propozycje – zgodne z kierunkami polityki oświatowej na rok szkolny 2022/2023
- Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o wojnie? ( również online)
- Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych. (również online)
- Bezpieczeństwo w internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych. ( również online)
- Cyberprzemoc – warsztat edukacyjny. (również online)
- Nie daj się z(w)łamać, czyli budujemy fundamenty bezpiecznej edukacji online. (również online)
- Profilaktyka problemów wychowawczych powstałych na styku z nowymi technologiami komunikacyjnymi i medialnymi.
- Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach.
- Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość.
- Zagrożenia związane z rozwojem nowych technologii- ocena zjawiska, profilaktyka i edukacja.
- Cyberbaiting – nauczyciel gnębiony przez ucznia w sieci internetowej.
- Tworzenie interaktywnych aplikacji edukacyjnych.
- Stalking – jak poradzić sobie z SMS- owym dręczycielem w szkole?
- GOOGLE – jako narzędzie usprawniające pracę nauczycieli (kalendarz, udostępnianie dokumentów, poczta).
- Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych.
- Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
- Indywidualizacja procesu nauczania w świetle najnowszych przepisów prawa.
- Interpretacja opinii psychologiczno-pedagogicznych – dostosowanie wymagań edukacyjnych.
- Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów w szkole masowej – indywidualizacja nauczania.
- Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uczniów z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
- Potrzeby rozwojowe i edukacyjne dziecka na etapie edukacji przedszkolnej.
- Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i placówce oświatowej w świetle prawa oświatowego.
- Uczeń z opinią lub z orzeczeniem w szkole. Leksykon pojęć.
- Edukacja włączająca w aspekcie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego.
- Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dzieci w placówce oświatowej.
- Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera w szkole/przedszkolu.
- Dziecko z depresją w szkole i przedszkolu.
- Dziecko z mutyzmem – lękowe czy opozycyjne?!
- Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i przedszkolu.
- Dziecko z zaburzeniami tikowymi w szkole i przedszkolu.
- Dziecko z zaburzeniami psychotycznymi w szkole i przedszkolu.
- Dziecko zaniedbane i krzywdzone – diagnoza, praca z dzieckiem.
- Lęk i agresja w pragmatyce wychowania.
- Mediacje rówieśnicze – ich rola i znaczenie w szkolnym systemie przeciwdziałania agresji i przemocy.
- Niedostosowanie społeczne młodzieży w okresie dorastania i wynikające z niego zagrożenia.
- Organizacja turystyki szkolnej w kontekście odpowiedzialności prawnej nauczycieli.
- Pierwsza pomoc przedmedyczna w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia ucznia – dla nauczycieli, wychowawców i pracowników obsługi w szkołach i placówkach oświatowych.
- Postawy wychowawców i rodziców a zachowania dzieci (wychowanie).
- Problemy okresu dojrzewania i dorastania dzieci i młodzieży.
- Rozpoznawanie przyczyn i zapobieganie samobójstwom wśród młodzieży.
- Rozwój psychoseksualny dzieci i młodzieży w szkole podstawowej/ponadpodstawowej w kontekście profilaktyki przemocy seksualnej.
- Rozwój psychoseksualny dzieci w przedszkolu w kontekście profilaktyki przemocy seksualnej.
- Zachowania nieakceptowane i ryzykowne – problem ucznia i nauczyciela.
- Sposoby reagowania w sytuacjach kryzysowych w szkole i placówce oświatowej.
- Samookaleczenia i zachowania samobójcze – wołanie o pomoc czy młodzieżowa moda.
- Emisja i higiena głosu nauczyciela.
- Odpowiedzialność nauczyciela wobec prawa.
- Stres – jak sobie z nim radzić i jak go wykorzystać ?
- Wypalenie zawodowe – wiem i zapobiegam.
- Zasady negocjacyjnej strategii rozwiązywania konfliktów uczniowskich.
- Jak budować i utrzymać autorytet nauczyciela ?
- Poczucie własnej wartości – klucz do sukcesu ucznia i nauczyciela.
- Budowanie relacji miedzy nauczycielem a rodzicem/opiekunem dziecka – praca z rodzicem roszczeniowym.
- Kompetencje coachingowe nauczycieli – jak rozwijać potencjał ucznia w szkole. (online)